more from
Freaksville Records
We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

La Biblioth​è​que de la Bergerie

by La Bibliothèque de la Bergerie

• Streaming + Download

Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

€7.99 EUR

• Record/Vinyl + Digital Album

Limited edition 12 Inches

Includes unlimited streaming of La Bibliothèque de la Bergerie via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 30 days

€25 EUR or more

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

about

FR

La Bibliothèque De La Bergerie est le nouveau projet all-star initié par le producteur Emmanuel Mario (Astrobal). 11 titres instrumentaux, évocateurs et exaltants, passant du synthétique à l'acoustique, de l'écriture pop détailée à l’expérimentation sonore.
Il est accompagné ici par ses compagnons Julien Gasc, Nina Savary et Vincent Guyot (comme on disait les compagnons d'Ulysse). Chacun participant à la composition, l'arrangement et l'instrumentation de cet odyssée colorée et enchanteresse.
Installés depuis des années dans une ancienne bergerie isolée du Sud de la France, Mario et Savary ont peu à peu rassemblé autour d'eux une bande d'artistes et de musiciens venant s'évader de leur quotidien. De cet espace de liberté hors du temps sont nées les compositions de La Bibliotheque De La Bergerie.
On y retrouve les obsessions musicales de chacun des musiciens voyageant d'un morceau à l'autre: les soundtracks à la De Roubaix ou Alessandroni (Le Fleuve De La Nuit), la pop experimentale et classieuse type Stereolab/High Llamas (Loterie Solaire) ou encore les musique électroniques primaires et répetitives (Tous A Zanzibar tome 3)
Les choeurs et voix mélangées de Nina Savary et Julien Gasc ajoutent à l'ensemble une touche solaire et mélancolique (En Attendant L'Année Dernière)

Le nom de Bibliothèque De La Bergerie est un double clin d'oeil: à la fois à la Library Music (bibliothèque en français), courant d'illustration musicale pour la TV et radio, ayant eu son heure de gloire dans les années 60-70-80. Ainsi qu'à la bergerie sus-citée, espace de vie et studio de création.
Les plus observateurs auront peut-être aussi remarqué les titres des morceaux, détournés des romans de l'age d'or de la science-fiction. Emmanuel Mario et ses amis vous invitent à l'évasion vers un autre temps.

L’album sortira en vinyl sur le label Freaksville le 6 octobre 2023.

EN
La Bibliothèque De La Bergerie is the new all-star project from producer Emmanuel Mario (Astrobal). 11 evocative and exhilarating instrumental tracks, ranging from synthetic to acoustic, from detailed pop writing to sonic experimentation.
He is accompanied here by Julien Gasc, Nina Savary and Vincent Guyot. Each contributes to the composition, arrangement and instrumentation of this colourful and enchanting odyssey.

Mario and Savary have been living for years in an isolated former sheepfold in the South of France, and have gradually gathered around them a band of artists and musicians who have come to escape their everyday lives. The compositions in La Bibliotheque De La Bergerie were born of this timeless space of freedom.

They reflect the musical obsessions of each of the musicians, travelling from one track to the next: soundtracks à la De Roubaix or Alessandroni (Le Fleuve De La Nuit), experimental and classy pop like Stereolab/High Llamas (Loterie Solaire) or primary and repetitive electronic music (Tous A Zanzibar tome 3).
The choirs and mixed voices of Nina Savary and Julien Gasc add a touch of sunshine and melancholy to the whole (En Attendant L'Année Dernière).

The name Bibliothèque De La Bergerie is a double nod: to Library Music, a trend in musical illustration for TV and radio that had its moment of glory in the 60s, 70s and 80s. And to the aforementioned sheepfold, a living space and creative studio.
The more observant may also have noticed the titles of the tracks, taken from the novels of the golden age of science fiction. Emmanuel Mario and his friends invite you to escape to another time.

The album will be released on vinyl on the Freaksville label on 6 October 2023.

credits

released October 6, 2023

La bibliothèque de la bergerie
Avec Nina Savary, Julien Gasc, Vincent Guyot (dit « Pieuvre »), Astrobal.
Freaksville Records/Publishing 2023

Face A

L’homme qui n’existait pas
(Composé par Pieuvre)
Synthétiseurs, Fender Rhodes, guitares, basse : Pieuvre.
Synthétiseurs, percussions : Astrobal.

En attendant l’année dernière

Synthétiseurs, guitares : Julien Gasc
Synthétiseurs, traitements électroniques : Astrobal

Le voyageur de l’inconnu